Cara Untuk Atasi Masalah Blackhead & Whitehead

Teruknya muka aku ni. Penuh dengan blackhead dan whitehead je. Nak keluar jalan-jalan pun malu ni orang asyik tengok muka aku yang hodoh ni. Skincare tak payah cakap la banyak mana yang aku dah pakai untuk hilangkan blackhead dan whitehead tapi sama je muka aku ni takde perubahan. Stress tau tak. Nak pergi buat facial spa pun dahla mahal. Sakit pula tu. Lepastu kalau ada yang murah pun aku bukannya ada masa sangat nak pergi ni.

Ha korang siapa yang ada masalah seperti kat atas ni? Mesti korang pun sama stresskan macam beliau sebab muka yang penuh dengan blackhead dan whitehead ni. Jangan bimbang kali ni kami nak kongsi beberapa cara untuk korang atasi masalah blackhead dan whitehead ini. Tapi sebelum tu korang dah tahu ke apa itu blackhead dan whitehead tu? Blackhead adalah lebihan kandungan yang menyumbatkan “pores” pada kulit hingga kulit korang menjadi warna hitam. Bahagian utama yang selalunya terjadi masalah blackhead ini adalah di bahagian hidung, pipi, tepi bibir dan dagu. Manakala whitehead pula adalah lebihan minyak dan kulit mati yang terperangkap di bawah liang yang tertutup. Minyak dan bakteria yang terperangkap akan membentuk jerawat dalam yang berwarna putih atau kekuningan.

Meh sini kami nak kongsikan beberapa cara untuk korang amalkan dengan hanya menggunakan bahan-bahan semulajadi tanpa tambahan bahan kimia. Jadi korang tak perlu risau sekiranya nak cuba guna bahan-bahan yang akan kami kongsikan ini.

1.Ais

Ais dapat membantu untuk meningkatkan simulasi pengaliran darah pada kulit. Dengan ais juga akan membantu membina kulit dengan lebih sihat.

2.Cuka epal

Cuka epal membantu untuk menegangkan kulit muka dan juga mengembalikan kestabilan pH kulit.

3.Putih telur

Putih telur digunakan untuk mengecutkan liang-liang yang terbuka dan menghilangkan lebihan minyak di kulit muka.

4.Skrub gula

Skrub gula juga membantu untuk mengurang pori yang terbuka dan membuang minyak di muka.

5.Soda bikarbonat

Soda bikarbonat dapat membantu merawat masalah jerawat, membuang lebihan minyak, kotoran dan debu di kulit wajah.

6.Jus lemon

Jus lemon mengurangkan bukaan pori dan blackhead. Jus lemon turut membantu mencerahkan wajah.

7.Timun

Timun turut digunakan untuk mengecutkan liang-liang yang terbuka dan turut mengembalikan seri wajah.

8.Yogurt

Yogurt dapat membuang minyak yang berlebihan dan sel-sel kulit mati. Ianya juga dapat mengurangkan garis-garis halus dan kedut di muka.

9.Oat

Oat sesuai digunakan untuk mereka yang mempunyai kulit sensitif.

9 bahan-bahan ini mampu untuk membantu korang dalam menangani masalah blackhead dan whitehead ini. Tetapi mungkin korang akan rasa leceh sebab kesemua ini memerlukan tahap kesabaran dan korang perlu konsisten setiap hari untuk mengamalkannya. Jangan risau sebab kami di Jamumall dah sediakan korang satu produk yang korang tak perlu amalkan secara konsisten pun sebab dah boleh tengok kesan dia selepas satu kali penggunaan sahaja. Sekali dah pakai korang akan rasa kulit korang licin habis. Segala blackhead dan whitehead sekali jalan je keluar. Korang dah tak payah pergi buat facial spa dah. Korang nak tahu tak produk apa yang kami sediakan tu? Tentulah produk Masker Surrieo yang didatangkan khas dari Vietnam yang mempunyai sijil KKM.

nah keluar habis semua blackhead & whitehead

Korang nak tak dapatkan produk Masker Surrieo ni? Korang klik je link ni dan terus cari promosi yang kami buat sekarang. Untuk buat pembelian di website pula kami nak bagi diskaun 5% lagi tau. Korang cuma perlu masukkan “JMWEB5” ketika membuat pembelian.

 

Masukkan kod “jmweb5” untuk dapatkan diskaun 5% hanya pembelian melalui website sahaja!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Reward Points

The more you spent, the more points you get

Free Delivery

100% free delivery within Malaysia

Buyer Protection

Your purchases are protected by JM Express™

JM Courier Partner

Karhoo Courier
Pos Laju
JM Express